Äntligen fredag!

23 Jan

Sitter och njuter av en irishcoffelatte med vispgrädde med Tom Waits i högtalarna och funderar på om jag skall sticka lite på mitt nya projekt, en minisweater (aka boobholder) med uddspetskant .Mönster finns här.
Jag stickar min  i ett underbart garn från Mark & Kattens som heter Iceland, jag har aldrig haft ett garn som är underbart  mjukt, lätt och samtidigt lättstickat. Iceland är betydliget grövre än vad originalgarnet är  och dessutom underbart melerat i lysande blått, svartoch lite rödbrunt så min mini kommer skilja sig en del från originalet. Min plan från början var att ha kanten i svart fuga, men nu känner jag att iceland kan stå rätt bra för sig själv. Vi får se hur jag gör…

Företagandet har den här veckan mest bestått av att gå på möten. Igår var jag till facket och idag på arbetsförmedlingen. Men jag har iallfall fått klart visiskort, hangtags samt hittat en snäll människa som hjälper mig med bloggdesignen så det känns OK ändå. Idag hann jag dessutom med att rita ett blusmönster till kollektionen. Skall imorrn försöka sy en slask på det och en klänning jag ritade tidigare

/L

Kommentera

