Tygbegär…

5 Mar

Jag vet inte om det är min längtan efter våren som också har triggat min längtan till färgsprakande galna kläder…

Jag hittade det här tyget hos HM ( det är från deras home kollektion och är designat av Liselotte Watkins) :

Listelotte Watkins Tyg

Listelotte Watkins Tyg

Och ett cerise sammetstyg hos IKEA för 79:- m

I min hjärna matchar de jättefint ihop och jag vill sy en kjol eller jacka utav det och hämta inspiration från min favoritdesigner Luella Bartley, hennes vårkollketion i år är som Alice i Underlandet på LSD och jag älskar det…

Lite Luella surfande senare och jag tror jag hittat modellen till hela det här färgpsrakande paketet:

LuellaBartleys09

LuellaBartleys09

Det är då kjolen jag är intresserad av.Jag tänker mig det mönstrade tyget i botten och sedan cerisa sammeten i remsor ovanpå som ramar in och tonar ned det mönstrade lite. Nu måste jag bara klura ut hur jag skall få tag på den cerisa sammeten, den är slut på lagret i Uppsala:/

Nehej tillbaka till toilerna, flera till som måste sys idag.

/L

2 svar to “Tygbegär…”

  1. Eva N mars 5, 2009 den 16:29 #

    WOW! Det blir säkert bra😀 Det blir ett plagg som man blir glad av.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Från skiss till färdigt plagg- Del 1- Skissen « Lithia Black - april 19, 2009

    […] * Namnet Watkuella är en ordlek, tyget till kjolen är designat av Liselotte Watkins för HM home och till banddetaljerna på kjolen har jag hämtat inspiration från min favoritdesigner Luella Bartley. För att se bild på tyget och modellen jag inspirerats av kan ni kolla i det här tidigare inlägget. […]

Kommentera

