Ny arbetsvecka

9 Mar

Japp så blev det måndag igen och en ny arbetsvecka ligger framför mig.
Förra veckan sydde jag toiler för 3 modeller. Två kjolar sydde jag up pfrånXS till XXL och en klänning syddes upp i L som är min grundstorlek. Provade av allt igår på en tillställning jag var på och nu har jag bra feedback på mina storlekar. Tydligen hade jag råkat göra strl S alldeles för stor eftersom samtliga jag provade på tyckte att XS satt mer som en S. Det är svårt med standardiserade storlekar när man är van att göra allt måttsytt.

Men nu har jag ett litet hum iallafall om hur jag skall tänka🙂

Denna vecka skall jag fixa till storlekarna på kjolarna, fixa till det sista på klänningen, göra en måttsydd variant på klänningen samt göra mönster till en top som baseras på samma mönster som klänningen. Sedan måste jag klura ut två nya modeller, en top och en kjol…det blir full fart🙂

/L

Kommentera

