Drunknar i toiler…

18 Mar

Förra veckan gick det trögt med kollektionen. Jag hade mens, och kände mig även väldigt uschlig överlag.Min arbetstakt var katastrofalt långsam.

Det betyder att denna vecka och nästa är det desto mer att göra. Men jag tänker ändå vara noggrann med bloggen och försöka skriva varje dag.

Jag är fortfarande i toilestadiet på flera modeller men har i alla fall kommit så pass långt att jag kan sy upp dem i ”size set” (dvs i alla planerade storlekar). På Söndag har jag provning på åtminstone 2 modeller.

Klart för produktion är nu 3 modeller,  sedan har jag en modell som bara skall graderas upp så är den också klar. På måndag nästa vecka räknar jag med att de två modeller som skall provas av i helgen också är klara för produktion.

Nästa helg är det stor jubileumsfest för butiken jag jobbar ihop med. Då skall 3 modeller leveras i fem storlekar. Jag siktar på klänningen,  en kort kjol med volang och en topp. Resten av kollektionen levereras i den takt de blir klara.

Jag väntar fortfarande nervöst på tygleveransen från UK, den skickades igår så förhoppningsvis får vi dem denna vecka. Skulle vara skönt så jag kan klämma och känna och smälta dem lite innan jag sätter igång och syr nästa vecka.

Nehej nu skall jag sy upp size setet på klänningen och om jag hinner innan jag skall iväg och prova av en custom made klänning skall jag även rita och gradera en topp.

————————————–

Ibland blir det inte som man tänkt…
Runt 14-tiden slog min nemesis migrän till med sin dunderslägga.  Jag lå utslagen fram till klockan halv sju så det blev ingen provning av custom made klänningen idag. Däremot skall jag sy de sista toileklänningarnanu efter maten så jag blir klar med nåt i allfall.

/L

2 svar to “Drunknar i toiler…”

  1. Lillgull mars 18, 2009 den 19:46 #

    Hej Lithia! Nu lägger jag upp dig i mina favorit bloggar, också! Hoppas det är ok!

    • lithiablack mars 19, 2009 den 7:49 #

      åh, vad roligt! Klart att det är OK🙂

Kommentera

