Man lär sig ständigt nya saker…

21 Mar

Igår lärde jag mig flera saker:

  1. Tjockt högblankt PVc +tunnt tyg tycker inte om att jobba ihop. Det tog dubblet så lång tid att sy klänningsskrället
  2. Högblank PVC + kurvad mitt fram söm + tjock delbar dragkedja är inte heller en bra kombo. Det blev tyvärr lite rynkigt kring dragkedjan. Det retade gallfeber på mig men tjejen som skulle ha klänningen var nöjd.

När kläninngen var klar klockan 20:00 igår kväll (då hade jag arbetat mer eller mindre konstant på den fån 09:00 på morgonen)  så var jag så less på skrället så jag bara ville hoppa på den. Men när jag leverade den till tjejen som beställt den då var det värt det. Hon var så glad och så nöjd.

/L

Kommentera

