Bakom kulisserna…

6 Apr

Jag tänkte att ni idag skall få hänga med bakom kulisserna och se vad jag pysslar med om dagarna. Här är lite foton från onsdagen den 30/3:

En hög med PVC

En hög med PVC

Vad skall det här bli tro?  Vi måste ta och jobba lite med det…

Skär ut delar

Skär ut delar

Här står jag (och har slarvat med att höja mitt arbetsbord, fy på mig) och skär ut delar. I bakgrunden kan man skymta kungspytonormen Sven’s terrarium. Som synes arbetar jag för tillfället i köket, men det skall det snart bli bättring på. Friggebod är på väg🙂

Mystiska delar 1

Mystiska delar 1

Här har vi en drös mystiska delar, delvis ihopsydda.

Volangbitar

Volangbitar

Här har vi då en hög bitar till en volang som skall sitta längst ned på vårt mystiska projekt.

Mina trotjänare

Mina trotjänare

Vi tar och kör alla bitarna genom de här två. Den gröna är min älskade Husqvarna Zig-Zag från femtiotalet. Underbar maskin, syr som en dröm. Har till och med originalväskan och instruktionsboken kvar. Nostalgi på hög nivå. Till höger skymtar min 4 trådiga overlock, en Janome 644D. En kamrat av något modernare ursprung men ändock en trevlig bekantskap.

Färdig kjol

Färdig!

Ja, se där, det blev en kjol. Vad trevligt. Då är det bara att sy tre stycken till i varierande storlek och leverera dem till butiken Lustgruvan i Uppsala🙂

/L

Ett svar to “Bakom kulisserna…”

Trackbacks/Pingbacks

  1. En vattenälva hälsade på… « Lithia Black - augusti 31, 2009

    […] designen. Det är svårt att tro men hennes kjol är faktiskt sydd med samma mönsterdelar som den här, men jag har förlängt det undre lagret och klippt ut övre lagren lite annorlunda. Vattenälva […]

Kommentera

