Reslutatet av en dags arbete…

10 Apr
Framstycken

Framstycken

Fast på bilden ser det mest ut som en hög av svart och silvrig lack med spets på. Kan dock upplysa att det är fyra framstycken och fyra kragar till en top som skall levereras till Lustgruvan nästa vecka🙂
Jag kom igång lite sent idag (var seg imorse) men hann trots det skära ut alla delarna till toppen, overlocka ihop de som skall vara i två lager (spets & lack) samt då sy ihop vissa av delarna. Nu är det bara insnitt på bakstycke, dragkedja i vänster sidsöm samt krage med kinaknapp kvar. Dvs alla ”skräck”moment😉

Förövrigt har jag haft en hyfsat produktiv vecka. Sydde klart och leverade två kjolar, ritade mönster till en topp, sydde toile och provade av den. Provade även av toppen ovan samt graderade den.  Sedan har jag fixat till dragkedjan på customklänningen (den hade blivit lite stor över bysten).

Nu skall jag ta påskledigt till på måndag, skall roa mig med att klä om en pall samt försöka bli klar med mina sockor, de är stickade med hjälp av Universal Toe Up Formula som finns här.

Glad Påsk på er!

/L

Kommentera

