Mina första sockor…

15 Apr
Mina första sockor

Mina första sockor

Det är någon miss här och där men jag är stolt ändå. De blev dock lite för stora på längden, så min lillasyster som har något större fötter än mig skall få dem. De är stickade efter Universal Toe Up formula, med stickor nr 3. Garnet heter Viking Sportsragg och  är ett 3-trådigt ullblandgarn med superwashbehandling .Den underbara färgen har nummer 589.

Jag tyckte projektet fortlöpte hyfsat, jag hade lite problem med virkad uppläggning så till nästa par skall jag prova en annan uppläggningsteknik. Garnet var lite bökigt att jobba med, det ville gärna dela på sig så jag fick vara rätt försiktig när jag bråkade med short row tekniken.

Det kanske syns dåligt på bilden men sockorna är helt slätstickade med ett par centimeter 2×2 resår längst upp.

Nu har jag ett nytt projekt på stickorna, men det är lite hemligt för det skall bli en present till någon som jag misstänker läser den här bloggen då och då. Kan dock avslöja att jag håller på och lär mig spetsstickning🙂

/L

5 svar to “Mina första sockor…”

  1. pixi juni 15, 2009 den 17:12 #

    Klart du ska vara STOLT!!Skitsnygga verkligen,jag vet vilket jobb som ligger bakom såna där !Förresten vet du hur man stickar törnrosamönster/björnbärsstickning! Tacksam för tips! Pixi!!=)

    • lithiablack juni 16, 2009 den 15:43 #

      Tack🙂
      Jag kan björnbärsstickning, vill du ha anvisningar för rundstickat eller fram och tillbaka?

      /L

  2. dr renato calabria reviews mars 22, 2013 den 4:48 #

    Yes! Finally something about fashion.

    • lithiablack mars 22, 2013 den 8:27 #

      Well, this blog is about starting up a small fashion design business and is written in Swedish so there are a lot of fashion in it if you know Swedish.Further more there are lots of images of projects so this is not the only ”fashion” post.

      /L

Trackbacks/Pingbacks

  1. Sockor för en grå dag « Lithia Black - juni 22, 2009

    […] bygger på Universal Toe Up formula, precis som mina allra första sockor men på dessa har jag lagt till två flätor som löper på framsidan. Garnet är Viking of Norway […]

Kommentera

