Men den där kollektionen då… och företaget?

24 Apr

Det har varit mycket fokus på stickning och nu senast min lilla följetong här i bloggen så till den milda grad att man nästan kan tro att jag inte gör något annat. Det är  lite missvisande så här kommer en uppdatering om läget med allt det andra jag har för mig om dagarna.

Företagandet
Förra veckan (på tisdagen för att vara exakt)  var jag på ett möte med en konsultfirma där jag fick presentera min affärsplan och svara på kompletterande frågor som konsulten hade. Han skrev sedan en rapport som har skickats till Arbetsförmedlingen i Uppsala. Jag fick läsa en kopia av rapporten och han var mycket positiv till mig och affärsplanen!

Det har varit en nervös väntan på svar från Arbetsförmedlingen denna vecka, men jag misstänker att det lär dröja ett tag till i och med att det är fredag idag och inget besked har kommit. Jag hoppas, hoppas, hoppas att arbetsförmedlingen beviljar mig starta eget stöd. Det skulle underlätta så otroligt mycket för mig.

Har hittat information om att man kan söka någon form av stöd från länsstyrelsen i Uppsala län.  Jag skall kolla upp det vidare och se om jag kan få lite hjälp av Nyföretagarcentrum här i Knivsta att formulera en ansökan. Jag skulle behöva investera i en ny dator och skärm, samt en skrivare och ett mönsterkonstruktionsprogram.

Kollektionen
Kollektionen går framåt. Har skickat ned ett plagg + en katalog med skisser och tygprover till Göteborg, har en vän där som lovat att göra lite reklam för mig, imorgon kväll kommer hon finnas på KN’s loppmarknad.  Lite nervöst att folk skall syna mig i sömmarna men jag skickade ned det plagg jag är mest nöjd med i hela kollektionen hitills så det känns OK.

Jag har hållit på och tragglat lite med en top ett tag. Idag skall jag sy ihop en ny toile och åka iväg och prova av den. Skall också prova av en klänning som jag gjort för ett tag sen men som jag inte haft tillfälle att slutprova.

Jag jagar leverantörer också, det har visat sig vara väldigt svårt att få tag i rosa lack i bra kvalité. Tips mottages tacksamt.

NU är det dags att ta itu med dagens arbete. Det kommer en fortsättning på min följetong senare idag🙂

/L

Kommentera

