Från skiss till färdigt plagg-Del 6- Watkuella färdig

3 Maj

Del 6 – Den färdiga kreationen + utvärdering

Så här blev då min Watkuella:

Kjol på klädstreck

Watkuella på klädstrecket

Utvärdering:
Jag är till 95% nöjd med kreationen, det jag funderar på att ändra på är att lägga till en 3 cm bred hårt rynkad volang nedtill vid fållen av det mönstrade tyget för att jag tycker det ser lite tomt ut nu. Sedan är jag lite missnöjd med bandet i sömmen mellan linningen och kjolen, det bubblar sig på vissa ställen. Skall jag göra en sådan här modell igen så skall jag nog inte ha ett så tjockt band alternativt undvika att lägga band i just den sömmen.

Själva formen på linningen samt min lek med mönstringen på tyget är jag däremot grymt nöjd med. Jag känner att jag utnyttjat allt som händer i mönstret (och det är mycket) till fullo🙂

Jag hade mina funderingar kring hur stel linningen behövde vara, efter att ha burit kjolen en hel kväll kan jag bara konstatera samma sak som Deliana, har man lite kurvor så behöver man stärka upp linningen rejält med både mellanlägg och skenor för att den inte skall skrynkla sig.

Jag avslutar med att säga att jag gillar den här modellen på kjol och att highwaist klädde mig riktigt bra så det blir nog fler varianter här på bloggen i framtiden.  Här är en avslutande bild på hur jag såg ut på Valborg:

Watkuella buren av mig

Watkuella buren av mig

Den lilla listan:
Lila top med rosa pantern tryck – Only/Vero Moda
Watkuella kjol – Lithia Black
Underkjol – Lithia Black
Cerisa strumpbyxor – HM
Rosa och svarta sneakers – Coop

/L

3 svar to “Från skiss till färdigt plagg-Del 6- Watkuella färdig”

  1. Janette juni 26, 2009 den 23:18 #

    Vilken vacker kjol!!!

    Du har något att hämta på min blog😉

    /janette

    • lithiablack juni 28, 2009 den 13:04 #

      Åh, tack så mycket🙂
      *kilar nyfiket iväg och kikar i din blogg*

Trackbacks/Pingbacks

  1. En klänning och en kasse « Lithia Black - augusti 20, 2009

    […] tyg och är fodrad med det samma. Den har cerisa stickningar som matchar tyget. Ni som sett min Watkuella känner igen tyget. Det blev lite över så jag bestämde mig för att leka lite mer med det. Jag […]

Kommentera

