Isolerad, FA-skatt och syatelje

7 Maj
Lady sewing

Det blev ingen blogguppdatering igår när jag kom hem från mina provningar i Uppsala, nätet låg nere hela kvällen. Det gjorde visserligen inte så mycket eftersom det gav mig tid att läsa en bok och sticka på mitt hemliga spetsprojekt. Om man hänger på Ravelry så kan man följa mitt tragglande där🙂

Gårdagen var hyfsat produktiv, provade av två plagg och provmejkade två tjejer, fick in en påfyllnadsbeställning till butiken (åh vad jag längtar tills jag kan fakturera plaggen), diskuterade tygprover till en custom modell, hittade kankse kanske en leverantör för rosa lack (hoppas hoppas hoppas) och fick lite mer info inför Dekadanceloppisen nästa helg. (Mer om loppisen kommer sen i ett eget inlägg).

Nu sitter jag och dricker mitt morgonthé (Champagne och Fläder, ny smak för mig som rekommenderas) och tragglar med att fylla i FA-skattsedeln. Skall få hjälp med det jag är osäker på senare idag av nyföretagarcentrum. Jag vill ju att det skall bli rätt från början så min registrering tar så lite tid som möjligt. När FA-n är reggad så kan jag äntligen fakturera de plagg som blir sålda och jag blir äntligen ett riktigt företag. Sedan skall jag så snart registreringsbeviset kommer in bege mig till AF för att få reda på hur länge jag får starta eget bidrag (jag hoppas såklart på 6 mån).

Som om inte det var nog med saker att göra har jag och underbare M införskaffat en byggbarack som skall inhysa min syatalje. Just nu är det trist gråblå på utsidan och insidan är helt kal.  Fantastiske M har dock precis avslutat vitmålningen av väggarna (jag vill ha det så ljust som möjligt) sedan skall taket målas vitt och sen…så får jag flytta in. Jag har vilda drömmar och fantasier om hur jag vill det skall se ut men begränsad budget så jag får ta lite i sänder. Ateljeskapandet kommer  få en egen liten följetong här i bloggen. Hoppas på att kunna lägga upp det första avsnittet ikväll.

Nu skall jag försöka få i den sista infon i FA-an, göra mig iordning och dra iväg till nyföretagarcentrum.

/L

(bilderna kommer från straw.com)

Kommentera

