Återhämtning är viktigt…

19 Maj

Så här slut var jag på söndagen efter loppis, sminking och festkväll:

En slutkörd Lithia + en sömning Shira

En slutkörd Lithia + en sömning Shira

Lördagen blev en lång hektiskt dag.
Jag gick upp klockan 7 och sydde fållar på min banderoll som jag målade natten mellan fredag och lördag samt fixade till en dragkedja som jag inte var nöjd med. Sedan frukost, packning av det sista och göra sig vacker. Iväg till Sthlm, på vägen hämtade vi upp den snälla C som ställde upp och hjälpte till på loppisen.  Anlände vid allhuset runt elva och vi hjälpte till  att rodda upp loppisen. Packade upp alla grejer och fixade till mitt lilla stånd:

Mitt loppisbord

Mitt loppisbord

Loppisbord + eminenta C

Loppisbord + eminenta C

Åt medhavd lunch och pratade säljtaktik. Vid 13-tiden slogs portarna till marknaden upp. Sedan var det full fart ända fram till klockan 16. Jag är glad att jag hade häjlp av både C och M annars hade jag aldrig orkat.  Runt 15 tiden dök Ellda upp för sin sminkning vilken gjordes med publik i caféet (nervöst, jag är ju ingen make up artist så jag tycker det är lite läskigt att bli granskad när jag skapar).

Efter Loppisen var slut och mina grejer nerpackade igen slängde vi oss på en gräsmatta i ett par timmar tills förfesten för Dekadance satte igång.  På förfesten sminkade jag C, L och E samt piffade till mig själv.  Det blev stressigt, förutom publik så hade jag dessutom folk som sprang bakom mig samt att det stod två riktiga make up artister och sminkade på samma ställe….tur att jag var så fokuserad på vad jag skulle göra annars hade jag fått stora skälvan.  Under sminkningen höll min migrän på att ticka igång men jag lyckades få stopp på den med vatten och en snäll värktablett.

Resten av kvällen förflöt med trevligt umgänge, lite bus och en massa vatten. Jag älskar Dekadance eftersom jag blir så inspirerad av att titta på vad andra människor har på sig.

På söndagen släppte alla spänningar jag byggt upp under den senaste tiden och migränen bröt ut, så jag låg mer eller mindre utslagen hea dagen med fruktansvärd huvudvärk.

Igår var jag iväg med alla kläderna som var kvar efter loppisen till Lustgruvan och sedan tog jag resten av dagen ledigt för att vila ut ordentligt.

Och nu idag är jag tillbaka med nyladdat batteri och tar nya tag. Ser fram emot att ta tag i syataljen till helgen🙂

/L

Kommentera

