En krigare och en karamell…

8 Jun

I lördags var det bdsmfest i Uppsala trakten. jag hade tänkt göra två outfits, en till mig och en till underbare M för att göra lite reklam för mina färdigheter. Dessvärre insåg jag redan på torsdag eftermiddag att jag bara skulle hinna med en outfit. Jag valde då att prioritera M eftersom han får nya kläder så sällan och att jag ville också promota min herrkollektion lite. Så här presenterar jag mycket stolt den underbare M iklädd protyperna för de två första plaggen i min herrkollektion Fetish Warrior:

M i Fetish Warrior plagg

M i Fetish Warrior plagg

Båda plaggen är sydda av högblank pvc. Linnet har snörning i båda sidorna hela vägen från ärmhål till fåll. Kilten har nedsydda veck, osynlig dragkedja i vänster sida och 5 hällor för bältet. Under bälteshällorna sitter det D-ringar för att man skall kunna haka fast ”bra att ha-saker”. Väskan hakas på och av med karbinhakar och är precis lagom stor för att rymma en plånbok och en mobil.
M’s skor kommer från C.U.M Clubwear och gasmasken har han hittat second hand.

Eftersom jag inte hann med min planerade outfit så körde jag på ett säkert kort:

En rosa karamell

En rosa karamell

Snabb modebloggs lista:
Top – Phaze
Bälte – Second hand fynd
Kjol – Lithia Black
Underkjol – Lithia Black
Strumpor med spets – Lithia Black (jag har sytt på spets på ett par knästrumpor från Lindex)
Gympa dojjor – Coop Forum

Till detta körde jag en rätt extrem make up inspirerad av 80-tals serien Jem & the holograms:

Jem inspirerad make up

Jem inspirerad make up

På min vanliga bas har jag först lagt ett lager med Maybelline colordefiner, det är en tjock penna med vattenfast ögonskugga. Jag valde en vit men den finns i flera olika nyanser och fungerar perfekt som bas när man vill att sminket skall sitta länge.

Sedan tog jag en ljust ljust rosa skugga med lite skimmer och la i inre ögonvrån och ut på ungefär halva ögat. För att få raka linjer la jag först ett dubbelvikt ritpapper över huden sedan duttade jag på rejält med MAC pigmentet Fushia med en tjock fluffig pensel. Jag fick gå över båda mina fyrkanter flera gånger för att få bra koncentration på färgen. När jag var nöjd med det rosa tog jag Urban Decays Liquid Liner i färgen Perversion och drog en rätt tjock kattögon form runt ögonen. På med svart m scara i det här fallet NYX Doll eyes. Ögonbrynen har jag fyllt i med en svart kaja, tror det var Viva La Divas jag råkade få tag i.

Eftersom jag hade så väl markerade ögon valde jag att köra rätt neutrala läppar, jag har ett lager med TINte Flavored Lip Shine , Double Bubble( som har samma färg och smak som Hubba Bubba) på dem.

När man gör den här typen av smink som går över stora ytor på ansiktet kan det vara bra att fixera med något för extra hållbarhet, speciellt om man skall ut och dansa eller ha andra aktiviteter för sig där man kommer svettas. Det finns speciella sprejer för området, både MAC och MUS har men om man bara behöver fixering ibland kan man använda hårspray. Det är inget jag rekommenderar för långvarigt bruk men någon gång ibland går det bra.

För att fixera md hårsprej, ta flaskan håll den c.a 15-20 cm från ansiktet, blunda håll andan och spraya mycket lite över området som skall fixeras. Vänta tills sprejen torkat inann du öppnar ögonen. Klart!

Nu har jag frossat färdigt i färg, nu skall jag bege mig ut i studion och städa och ställa i ordning och om jag hinner gradera upp herrplaggen.

/L

Ett svar to “En krigare och en karamell…”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Det går framåt « Lithia Black - juni 23, 2009

    […] Lithia Black « Sockor för en grå dag Det går framåt juni 23, 2009 Jag vet inte vad det är som gör det men herrkollektionen går mycket snabbare att utveckla än damkollektionen. Jag vet inte om det beror på att jag blivit snabbare eller att det är lättare att jobba med herr, men idag fick jag klart två herrmodeller för produktion. Plaggen ifråga är dem som fantastiske M stolt visar upp i det här inlägget. […]

Kommentera

