Det går framåt

23 Jun

Jag vet inte vad det är som gör det men herrkollektionen går mycket snabbare att utveckla än damkollektionen. Jag vet inte om det beror på att jag blivit snabbare eller att det är lättare att jobba med herr, men idag fick jag klart två herrmodeller för produktion. Plaggen ifråga är dem som fantastiske M stolt visar upp i det här inlägget.

I morgon skall jag göra en prototyp på ett par byxor, det är en vidareutveckling av ett par som jag gjorde till M förut, han kallar dem för sina ”piratbyxor”. M’s byxor är förvisso toksnygga redan som de är men jag har bestämt mig för att modifiera dem så de drar lite mindre material och blir mindre tunga, samt lägga till lite praktiska detaljer som M har saknat på sina.

Medan jag jobbar med kollektionen dyker en mängd nya idéer upp, både på plagg och på saker som måste med på hemsidan så jag krafsar ned dem överallt på lappar i ateljén. Tänkte låta hemsidebyggandet vila lite så jag får fundera klart på hur jag vill ha det. Det är inge kul att jobba en massa och sedan komma på att ”nej, jag vill nog ha det så här istället”.

Nu skall jag roa mig med att nysta upp 800 m garn och titta på lite Jem & Holograms som distraktion och inspiration för plagg🙂

/L

Kommentera

