Det rör på sig…

8 Jul

Den här veckan har jag hittills spenderat med inköpsplanering. I skrivande stund är ett ofantligt antal meter tyg och en drös olika sybehör på väg hem till mig från olika källor. Vissa är till kollektionen, lite är till en tvångströja jag fått beställning på och 12 m råsiden är till en Starwarskåpa till S och en Djellaba inspirerad skapelse till mig.(Jag räknar med att det blir nån m över av råsidenet, hoppas på att kunna sy en kjol av det, behöver mer underdelar). Jag väntar spänt på lite lackprover från en ny leverantör jag snokat reda på. Det verkade lovande på hemsidan men man vet aldrig…jag har blivit besviken förr.

Igår sydde jag lite på ett par byxor till herrkollektionen. Jag har lyckats knåpa ihop mitt livs första knappgylf. Det var lite huvudkliande och svärande men snyggt blev det. Sedan körde jag totalfast när jag skulle räkna ut vecken på fanskapet. Jag kände mig fullständigt tappad bakom en vagn och kom inte ihåg ett skit. Men jag postade ett inlägg om mitt trassel på sysidans forum och fick hjälp. Det spelar ingen roll hur duktig jag är på att sy och göra mönster och designa. Ibland behöver man fråga om hjälp. För några år sen hade jag låtit bli och surat men nu tog jag tjuren vid hornen på direkten.

Imorrn skall fanskapet (förlåt byxorna) bli klara och jag skall börja göra mönster på en tvångströja som jag åftt in beställning på. OCh så hoppas jag på en massa skojig post😛

Kommentera

