Jippie, rosa lack!

10 Jul

Idag trillade min provbeställning på 1 meter rosa lack ned i brevlådan. Färgen är väldigt lovande🙂
Sen fick jag prover på mörkt lila, silver,guld, hysteriskt limegrön,gul,röd,svart och vit också.
För rött,svart och vitt tror jag att jag behåller min första leverantör men de nya färgerna ser lovande ut.Skall sy ett prov med det rosa på måndag,  så jag ser hur det beter sig när man handskas med det och hur det faller i det färdiga plagget. Sen måste jag testa hur sömmarna håller etc…
Jag provdrog lite i en av de mindre provbitarna och det spricker ju inte så kvalitén verkar hyfsad.
*hoppas hoppas hoppas*
Jag har letat efter en leverantör för lack i roliga färger ända sen i våras och det har varit väldigt svårt. Jag hoppas verkligen att det här tyget är bra.

Byxorna som jag skrivit om i ett par inlägg djävlas fortfarande med mig. Det är lite komiskt med tanke på att jag sytt två par förut utan något som helst krångel. Men nu har jag ju börjat tänka mer på VAD jag gör och dokumenterar allt och då fungerar ingenting som vanligt😛
Nu fick jag i alla fall till vecken och sydde fast linningen.Allt såg finfint ut. Sedan skulle jag bara sticka fast det inre tyget på linningen så skulle det hela vara klart. Men då drog sig allt det inre tyget något infernaliskt så nu är det bara att sprätta bort linningen och göra en ny.

Saker jag lärt mig:
Ibland kan det vara bra att vänta på att rätt material skall komma in även om det innebär att ett projekt står still. I det här fallet hade jag sluppit en hel del tid och frustration…
Byxorna får vila tills materialet som skall vara till insidan på linningen kommer. Det borde bli nån gång i slutet på nästa vecka.

På söndag kväll (12 juli) kommer min domän pekas om till mitt nya webbhotell. Det betyder att http://www.lithiablack.se kommer ligga nere fram till måndag. Sedan är jag uppe igen. Jag kommer lägga ut en temporär webbsida med kontakt info + länk hit till bloggen.
Jag jobbar fortfarande hårt med min webbplats. Nu är det bara bilder + prisuppgifter på min kollektion och de customjobb jag redan gjort som fattas.

Förövrigt har jag idag förhoppningsvis hittat ett fönster till ateljén så jag kan få in lite dagsljus utan att ha dörren på vid gavel.Skall jag bege mig ut och mäta lite nu. (Och rita tvångströjemönster så klart😉 )

Trevlig Helg på er!

/L

Kommentera

