En klänning och en kasse

20 Aug

Kommer ni ihåg den där kläninngen jag brottades med för ett tag sen ?
Nu är prototypen äntligen klar. Jag är lite skeptisk till halsen dock, jag tycker den ser liten ut trots att jag har gjort den 2 cm större än vad måttlistan för storlek S säger i min mönsterkonstruktionsbok. Vi får se vad offret, modellen tycker som skall prova den nästa vecka. Förövrigt är jag väldigt nöjd, jag har nästan uppnått perfektion på min sömnad nu. och har hittat den ultimata sömnadsorndingen för att få allt att flyta så snabbt och smidigt som möjligt. Dessutom har jag uppfunnit lite små knepsom tar bort grejer jag stört mig på tidigare. Till och med dragkjedan mitt fram gick i som en dröm idag.

Här är en bild på underverket (Jag måste skaffa mig en skyltdocka eller en liten provdocka, det är hopplöst att fota plaggs om är för små för mig):

Den bråkiga klänningen

Den bråkiga klänningen

Som synes är den gjord i svart och röd lack med spets ovanpå. Ryggen är i helt svart lack.Så nästa vecka är det bara att sätta saxen i resten avl acken och sy en M, L och XL.
En bra sak med den här klänningen är att man kan få ut frambitarna och bröstbiten av spillet som blir från andra modeller. Det känns väldigt bra för mig för jag har haft väldigt dåligt miljösamvete när jag tittat på min spillåda.

Tidigare i somras gjorde jag den här kassen som har blivit sorgligt obloggad fram tills nu. Det är en present till någomn som jag tycker gjort sig förtjänt av en gåva. Jag hoppas hon kommer tycka om den:

Kasse- helbild

Kasse- helbild

Kasse - Närbild

Kasse - Närbild

Kasse - insida med plånboks ficka

Kasse - insida med plånboks ficka

Kassen är sydd av svart lite grövre linne tyg och är fodrad med det samma. Den har cerisa stickningar som matchar tyget. Ni som sett min Watkuella känner igen tyget. Det blev lite över så jag bestämde mig för att leka lite mer med det. Jag tycker själv attt den här kassen är grymt snygg😛

/L

Kommentera

