En liten förhandstitt…

4 Nov

…på en UB-korsett som skall till butiken.

Blodröd korsett

Den är c.a 73 cm i midjan helt ihopsnörd och har mörkröd taft på utsidan och två lager svart canvas på insidan. Den är kantad med band skurna av tyget. Motivet är inramat av ett band jag gjort av tyget och sedan rynkat på ett speciellt sätt för att få kruseffekten. Det är dit sytt helt för hand.

På bilden fattas skenor och kantningen upptill. Den kommer ha flexibla och breda fjäderstål i alla böjda sömmar samt hårdare krinolinstål mitt fram och mitt bak.

Färgen på bilden är missvisande, taften är blodröd i verkligheten och skiftar i svart/rött s.k changeant effekt.

Jag känner redan nu att det här är det vackraste plagg jag nånsin sytt och det svider lite att den inte är till mig.

Om någon vill ha en i en annan storlek säg till för än så länge har jag taft kvar för en till.

/L

Kommentera

