En korsett blir till – Del tre – Provkorsetter

13 Jan

Efter att ha justerat mönstret från toilen, skar jag ut delarna i 2 lager med twill och ett lager med guldtyg som jag fått som omslag på en present i höstas. Reslutatet ser du nedan:

Guldkorsett

Guldkorsett

Jag gjorde en matchande fascinator också🙂
Jag var på det stora hela ganska nöjd med mönstret men det var lite glapp över magen fram och det var lite för låga kupor så det ändrade jag. Jag konstaterade också att denna korsett är så kurvig att jag kan gå ned till 26″ istället för min vanliga 28″ så jag gjorde ändringarna och graderade ned mönstret till en 26″ för nästa provkorsett.

Korsett nr 2 är inte riktigt klar men Valmont visar er den halvfärdiga:

En halv reptilkorsett

En halv reptilkorsett


Stackars Valmont (min mycket manliga provdocka) han har det inte lätt. Sedan jag fick honom har han mer eller mindre crossdressat hela tiden då jag ännu inte haft tid att göra en provdockeklon av mig själv.

Den här korsetten är gjord i två lager coutil (hårt styvt bomullstyg som tillverkas för att sy korsetter av) samt ett lager reptilpräglat fuskskinn.

Jag började pilla med det här i mellandagarna men jag föll offer för sömnadshybris och började sy fel. Först råkade jag sy på en bit bak och fram och upp och ned (fråga inte jag har ingen aning om hur jag lyckades). Sedan råkade jag på den andra halvan av korsetten sy på en panel utan att göra kanalerna på föregående först….
Men nu efter mycket svärande och sprättande så är det bara skenor som fattas. Hoppas de kommer i början på nästa vecka.

Den här korsetten kommer vara till salu för 2/3 av mitt vanliga pris då det är en provkorsett. Det är en fullt fungerande korsett men eftersom jag provar den och håller på vill jag inte ta full pris på den.

/L

Ett svar to “En korsett blir till – Del tre – Provkorsetter”

  1. Lillgull januari 18, 2010 den 13:15 #

    Äntligen fick man se hur det gick sedan :)!

Kommentera

